måndag 22 augusti 2011

Ett vackert glas.




Hittade detta fina glas på loppis, nästan gratis.

6 kommentarer:

  1. Vad fin er röda katt är. Min farmor hade en röd fin katt när jag var liten. Har hört att de inte är lika vanliga som förr, att de nästan håller på att försvinna. Glaset är väldigt fint. Du skulle haft turen att hitta fler :) Tycker om den blå kudden i soffan till höger. Ha det gott/ Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Ja, jättevackert, färgen så vackert och formgivningen med handtaget där nere riktigt läckert. Kram

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise tack, röda honkatter är väldigt ovanliga. Hankatter finns det fler av som är röda.
    Maria, ja det är lite kul med handtaget.

    SvaraRadera
  4. Jag kan hjälpa dig med information om glaset. Hovmantorp glasbruk är tillverkare och Hans-Owe Sandeberg är formgivare.

    Här finns ett inlägg på PES som kanske intresserar.
    http://precisensan.com/antikforum/showthread.php?10118-Eleganta-ölglas&s=0f4c44fa24cabd3298605899cbd9f4cd

    SvaraRadera
  5. grattis, den hade jag också gärna fyndat då jag samlar på exakt den färgen!

    SvaraRadera